maandag, juli 17, 2017

Dat "ding" staat op de rem !

Mijn vrouw komt binnen en 'gilt' in frustratie " Hoe krijg ik dat 'ding' weg ?" De Q stond kennelijk in de weg. Een vreemde zaak want ik bouwde de carport eigenlijk om dat "ding" te beschermen tegen de weersinvloeden. Dat die carport nu volgestapeld ligt met vanalles en nog wat was niet de bedoeling.



Ik : dan moet je het liflafje* eraf halen.
V:  dat heet echt niet zo
Ik:  toch wel
V:  ik geloof het niet, ik bel die gasten in Dronten wel
Ik : prima die zullen exact weten wat je bedoeld :-))
V : maar je kunt best wel zeggen hoe die van de rem afgaat
Ik : 4 jaar staat ie daar, je hebt zelf in zo'n 'ding' gereden en je weet het nog niet ?

Dat was allemaal flauw genoeg ( zo reageer ik op tumult dat neerkomt op een storm in een glas water ) dus heb ik hem van de rem gehaald en verplaatst.

Maar eigenlijk best slim bedacht....die "stuurknuppel" is al "alien" genoeg voor de meeste mensen om hem niet eens te vinden onder de rand in parkeerstand ( hoe stuur je zo'n ding dan ?? ) en als ze hem al zien weten ze nog niet allemaal dat dat hendeltje de rem is. En die rem geblokkeerd is met een palletje aan een kabeltje.

Er zullen best mensen zijn met technisch inzicht die dat binnen seconden of minuten uitvogelen. Maar er zijn dus wel wat drempels voor men ermee weg kan (joy)rijden. Tuurlijk moet je wel oppassen voor mensen die exact gadeslaan wat je doet als je uitstapt :-)

Ik zet hem bij de supermarkt ook uit zicht ( klimmende kinderen ) en op een kettingslot. Maar ik denk dat een gelegenheidsdief minstens even lang nodig heeft uit te vogelen hoe ie wegrijdt dan ie nodig zou hebben een (ketting)slot open te krijgen. Maar ik gok daar toch maar niet op.

Grappig genoeg wilde ze er nog even in rijden. Zonk compleet erin weg met het hoofd onder de rand. Ik vind mijn Q niet echt groot maar dat is ie relatief dus wel.....na een paar minuten vrijwel blind erin te hebben rondgereden ( zij is degene met geld, als ze hem kapot rijdt kan ik een QV kopen hehe ) liet ze weten het toch wel "leuk" te vinden. Wellicht slijten ze in Dronten in de toekomst toch nog wel een keer een kleiner type velomobiel aan haar. ( de carport is zonder rommel natuurlijk groot genoeg..voor een auto die er nooit staat en dus ook voor 2 velomobielen )

* Liflaf(fen) schijnt oud Nederlands te zijn voor iets wat flauw (laf) is of flauw smaakt. Of flauw praten. Dus ook heel toepasselijk voor een flauwe opmerking. Ik kende het woord (ook) niet maar heb het uit mijn werkomgeving.







7 opmerkingen:

  1. Bij die van mij heet het dwarsbalkje van de parkeerrem een "pieletje". Trouwens ook slim bedacht dat de parkeerrem het remlicht weer uit laat gaan.

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeft dat contact stripje ook een naam ? :-))

      Ik denk juist dat dat 1 van de meest verwenste onderdelen is van een velomobiel. Ik heb dat ding in beide velomobielen al vaak geduldig weer in vorm moeten buigen. Remlicht aan of uit ligt nogal kritisch met dat flinterige stripje en contactje :-)))))

      En ik denk zelf dat ze "pieletje' ook niet had geloofd :-))

      Verwijderen
    2. Ik weet niet of dat contact stripje een naam heeft, ook ik had er in de Strada regelmatig even ruzie mee.......En dat is bij de QV niet veranderd, ook daar moet er regelmatig een extra "zetje" gegeven worden om het remlicht te doven in de parkeerstand...En dat "liflafje" of "pieletje" heet bij mij een blokkeerstaafje........

      Verwijderen
  2. Dat 'toch wel "leuk" te vinden' is wel veelbelovend ;-). Dat zei Anja niet zo lang geleden ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen dat zien...aanmoedigen heeft averechts effect - krijg ik alleen een opsomming van de onpraktische kanten van dergelijke voertuigen - maar het is een emotionele beslissing hoor je vaak. Het kan dus zeer zeker nog eens "goed komen"

      Verwijderen
    2. Ina vond de proefrit ook heel leuk, en zou als we in Nederland gewoond hadden zeker een velomobiel overwogen hebben.......

      Verwijderen
  3. Oh, die zullen exact weten wat je bedoelT. Maar toch schrijf je het anders!

    BeantwoordenVerwijderen