dinsdag 11 juli 2017

Filmer gefilmd

Gelukkig doen lang niet alle mensen lelijk tegen velomobiel rijders. Al is het wel steeds vaker zo dat nu iedereen een mobieltje met camera heeft die meer dan eens ook gebruikt om je te filmen. Omdat ik dat ook doe is dat wel een grappige situatie.



Inmiddels is mijn poging tot een " ruitenwisser kap" grotendeels mislukt. Door een gebrek aan kennis en handigheid uiteraard.

De onderlaag wil niet loskomen - ondanks losmiddel - van de kap die dus te zwaar blijft hoewel dat ook uitgelegd kan worden als "lekker solide" of met "geluids/warmte isolatie" Het is nog net geen "keramisch pantser" :-))

Ook is ie nou niet bepaald zo mooi glad als een commerciele kap. Al zou blijven schuren en autoplamuur een hoop doen. Maar dat ga ik niet doen tenzij de verrvolgstappen nog iets opleveren.


Ik ga wel nog proberen hoe ver ik kom met ruitjes erin zetten - van die gaten wordt ie ook weer een stuk lichter van -  en of dat inderdaad kan functioneren zonder openklapbaar vizier  en met een ruitenwisser. Het idee was een winterkap en als dat een kilootje zwaarder is dan een normale kap maar wel comfortabel rijdbaar in afschuwelijk weer zoals slagregens zonder een drup te lekken.....dan is er misschien nog niets echt mislukt op dit punt.

Marathon banden wegen immers ook samen een kilo meer dan zomer bandjes.....

Voor het geval je het je afvraagt : hoewel ook niet de bedoeling kan deze "kap"over de WS kap heen worden geplaast - zonder diens openklapbare vizier - en komt daar ( met een paar boutjes)  aan vast te zitten.Overduidelijk zou met mijn "kunde" het ding nog een ton zwaarder worden als ik zou pogen ook nog een deksel gedeelte er aan te maken.

Over deksels gesproken ik heb er eentje bij WS besteld ipv een benauwde schuimkap. Dat betekend dat ik in de andere maanden dan de echte wintermaanden net als de meeste andere velomobielrijders van plan ben zonder kap te rijden. Het blijft toch een fiets en met je hoofd erbuiten steken als het niet stroomt van de regen...ach dat is waarschijnlijk zo erg nog niet :-)

( When in Rome, do as the Romans do.....)







7 opmerkingen:

  1. Blijven proberen, ik heb ook wel eens een werkstuk voorzichtig los moeten maken uit de mal............Lukte ook nog, uiteraard is ook bij mij wel eens wat mislukt, dat hou je toch. Natuurlijk moet je "mal" wel zeer goed glad gepolijst zijn, en dan met losmiddel erin zou het eigenlijk geen groot probleem mogen zijn.
    Wat zwaarder maakt inderdaad niks uit, 's winters gaat alles toch al zwaarder, dat beetje kan er dan nog wel bij.
    De schuimkap is inderdaad benauwd, dat ervaar ik nu ook in de QV. Eens informeren of er eventueel een XS deksel oppast of op maat te maken valt..........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb eigenlijk geen idee of een hard deksel helpt tov een schuimdeksel maar de opening rond het hoofd schijnt wat groter te zijn en dat heeft waarschijnlijk wel positieve gevolgen voor de "benauwdheid" die luchtvochtigheid in de velomobielromp veroorzaakt. Dat lukt transpiratie verdampen op de huid niet meer goed en kun je je hitte niet kwijt.

      Maar ik vind zo'n deksel - met ruitje - zoals een aantal Quest rijders het heeft ook wel erg mooi en passen bij het voertuig.

      Verwijderen
  2. Een XS-deksel valt gewoon naar binnen bij een Quest en dus waarschijnlijk ook bij de QV.

    Het instapgat van een XS is echt een heel stuk kleiner dan van haar grote broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier stond toch trouwens eerst een hele andere tekst of heb ik dat nou mis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die indruk had ik ook. Ik kon daar geen touw aan vastknopen...

      Verwijderen
    2. :-)))) die indruk had ik al.

      Ik was wat enthousiast geraakt over een op wetenschap gebaseerde theorie die voortborduurt op de ontdekking dat materie tot op het kleinste niveau/deeltjes zich laat aansturen door (natuur)wetten als een soort machine taal, een programma.

      Doordat de mens zelf computers is gaan maken die met een machine taal worden aangestuurd hebben we een referentiekader gekregen die we begrijpen en men vroeger nog niet had dus niet kon begrijpen.

      enz enz. Maar het hoort niet op een blog met als onderwerp velomobiel hobby thuis...En bij godsdienstige mensen hoef je helemaal daar niet mee aan te komen.

      Verwijderen
  4. Hallo Arjen, Misschien is het helpend om op tekening uit te detailleren wat je precies hebben wilt en hoe je het wil maken? Er zitten volgens mij heel veel haken en ogen aan dit project van jou vast, maar dat maakt het natuurlijk wel spannend! grt, Peter

    BeantwoordenVerwijderen