zondag, september 03, 2017

Vorderingen schilderwerk

Dat autolak uit blik rollen gaat eigenlijk prima, met de juiste roller zie je het verschil met spuiten eigenlijk niet. Wel komt het nauw met welke roller heb ik gemerkt, ook maar iets te grove gaatjes in het schuim van de roller en je krijgt belletjes. En ze heten allemaal "fijne lakroller" maar de "superfijne lakroller" moet het zijn.

Maar wat ik wilde leent zich helemaal niet voor rollen. De rode en zwarte onderlaag ging prima maar de rest is kwast en penseel werk. En dus minder mooi van dichtbij. ( ik ben geen schilder )



Ik moet het nog afmaken en nog flink met een penseel in de weer voor correcties, maar van veraf lijkt het eigenlijk ( nu al ) wel goed op het bedoelde.

In ieder geval is mijn Quest nu uniek, en geen 13 in een dozijn velomobiel meer. En ik denk niet dat ik ooit nog een opmerking krijg over een vlaggetje. Ik heb me eigenlijk niet bezig gehouden of paarden die rij tanden als "echt" zien.

Ben ik hiermee klaar krijgt de Quest een mintgroene kleur. Ik weet nu welke lakrollers geschikt zijn, ik zie dat wel met vertrouwen tegemoet.




6 opmerkingen:

  1. Wel tot zover ziet het er inderdaad goed uit. Nou was het bij mijn Strada ook zoals het gezegde is: "Mooi van verre, maar verre van mooi..."
    Even afwachten hoe de mintgroene laag zich laat zien na droging, maar het is zeker dat je fiets nu uniek gaat zijn!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Adri, ik heb gezien dat niet iedere lakkleur die ik bestelde even goed dekt.

      Maar dat "craquele" effect of hoe je het mag noemen blijft gelukkig tot nu toe uit :-)

      Verwijderen
  2. daar ga je heel veel positieve reactie op krijgen. Vooral van oudere fietsers die met een acute hartstilstand van de fiets vallen zodra ze je zien ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze maar de berm inrijden en daar vallen voordat ze mijn mooie kunstwerk beschadigen....

      Verwijderen
    2. Zal ik een foto naar de fietsersbond sturen met als bijschrift dat sommigen er 60 km/u mee halen op het fietspad ? :-))))

      Verwijderen
  3. Dat volk wat over vlaggetjes klaagt, is hetzelfde publiek wat kop-staat botsingen veroorzaakt voor een duif op de weg...

    BeantwoordenVerwijderen